زعفران پوشال چیست

آیا سقط جنین با زعفران ممکن است؟

آیا سقط جنین با زعفران ممکن است؟

زعفران یکی از روش‌های متداولی است که از گذشته تا به امروز در ایران رواج داشته است. مصرف زعفران غلیظ در 3 ماه اول بارداری سبب افزایش پروستاگلاندین در خون می‌شود و احتمال سقط جنین را افزایش می‌دهد. ولی به آن میزانی که برای پخت و پز و در غذا استفاده می‌شود نه تنها باعث سقط نمی‌شود بلکه برای مادر و جنین مفید نیز هست.

آیا سقط جنین با زعفران ممکن است
آیا سقط جنین با زعفران ممکن است

می‌توان از زعفران در دوران بارداری استفاده کرد؟

همانطور که گفته شد میزانی که در غذا یا برای پخت و پز استفاده می‌شود نه تنها هیچ مشکلی به وجود نمی‌آورد بلکه مفید نیز هست.

حتی توصیه می‌شود مقدار بسیار کمی از زعفران را بعد از هفته بیستم بارداری هنگام صبح با شیر گرم میل فرمایید تا زایمان راحت‌تری داشته باشید. فقط در مصرف مقدار زعفران دقت کنید تا دچار زایمان زودرس نشوید. در سه ماه دوم بارداری مصرف زعفران در یک ماه باید زیر 10 گرم باشد. 

چه مقدار از زعفران سبب سقط جنین می‌شود؟

مصرف بیش از 2 گرم در روز مضر است. در صورتی که برای سقط جنین باید به میزان بیش از 1 گرم زعفران مرغوب و سرگل را در مقداری آب جوش حل کنید و 3 الی 4 مرتبه در روز و هر نوبت یک قاشق مصرف نمایید. این کار را باید به مدت 2 تا 3 روز تکرار کنید و سپس علائم سقط جنین را مشاهده خواهید کرد. ممکن است شما خونریزی داشته باشید ولی جنین سقط نشده باشد و فقط پریود شده باشید، تفاوت پریود با سقط جنین تنها با سونوگرافی مشخص می‌شود، پس باید به پزشک مراجعه کنید.

نکته مهم اینکه مصرف 5 گرم در روز می‌تواند باعث مسمومیت شدید و آسیب به بدن مادر شود.

سقط جنین با زعفران چگونه اتفاق می‌افتد؟

مصرف زعفران پروستاگلادین در خون را افزایش می‌دهد. از طرفی حرارت بدن مادر را افزایش می‌دهد و سبب انقباضات رحم نیز می‌شود. گیاهان قاعده آوری مانند زعفران سبب می‌شوند که احتمال سقط جنین افزایش یابد.

طبق تحقیقات انجام شده مصرف زعفران در سه ماه اول بارداری به مقدار بیش از 10 گرم در ماه نیز سبب تاثیراتی بر روی رشد جنین می‌شود.

علائم سقط جنین با زعفران

علائم سقط جنین با گیاهان دارویی مانند زعفران همانند علائم سقط جنین با قرص می‌باشد. خونریزی، درد و گرفتگی عضلات، از بین رفتن احساس بارداری، تب کردن، ضعف و حالت تهوع، تغییر حالات روحی و …. را تجربه خواهید کرد. به طور کلی درد و خونریزی شدیدتر از پریودی خواهید داشت. در صورت داشتن علائم سقط به پزشک مراجعه کنید تا اقدامات لازم توسط پزشک انجام گیرد. زیرا اگر Rh خون شما منفی باشد نیاز است 2 تا 3 روز بعد از خونریزی تزریق آمپول روگام انجام گیرد، مگر اینکه پدر فرزندتان هم Rh منفی داشته باشد.

خواص مفید زعفران در دوران بارداری

آیا سقط جنین با زعفران ممکن است
آیا سقط جنین با زعفران ممکن است

افراط و تفریط در هر چیزی مضر است. استفاده به مقدار مناسب از زعفران خواصی نیز به همراه دارد به طوری که از گذشته توصیه می‌شده که زنان باردار زعفران مصرف کنند. مصرف مقدار کمی از آن در بارداری باعث می‌شود تا جنین زیباتر و پوستی لطیف‌تر داشته باشد.

زعفران یک منبع عالی از کامپرلو است که خواص ضد سرطان، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی دارد.

همچنین در کنترل فشار خون بالا در بارداری و خواب راحت موثر است. مصرف مقدار کم آن برای پخت و پز توصیه می‌شود.

عوارض جانبی استفاده بیش از حد

استفاده بیش از حد از هر چیزی می‌تواند اثرات نامطلوبی داشته باشد. همانطور که در بالا بیان شد نباید بیش از 5 گرم استفاده شود. در صورتی که حتی فراتر از 5 گرم مصرف شود سبب به وجود آمدن علائم زیر می‌شود:

  • خستگی
  • تهوع
  • اسهال
  • گرفتگی
  • دیدن خون در مدفوع

حتی برخی افراد مصرف روزانه 12 گرم از آن را برای سقط توصیه می‌کنند، که این می‌تواند برای مادر خطرناک باشد. در صورت داشتن علائم و مسمومیت با زعفران به پزشک مراجعه کنید. زیرا می‎‌تواند برای شما خطرات و حتی مرگ در پی داشته باشد.

بعد از مصرف زعفران چه مدت زمان می‌برد تا سقط انجام شود؟

مصرف مقدار زیاد زعفران، در سه ماه اول بارداری و براساس هفته بارداری و شرایط مادر تقریبا 2 تا 3 روز زمان می‌برد تا سقط انجام شود. این نوع سقط بر روی همه جواب نداده و ممکن است آسیب‌ها و اثرات جانبی بر روی جنین به جای گذارد و یا سبب مسمومیت مادر شود.

مراقب‌های بعد از آن

مراقبت از خود برای سلامتی جسمی و روحی بعد از سقط بسیار مهم است و درمان را جدی بگیرید. به پزشک مراجعه کنید تا با انجام سونوگرافی از سقط کامل جنین اطمینان حاصل فرمایید. در غیر اینصورت مشکلاتی جدی حاصل می‌شود. همچنین تغذیه را در نظر داشته باشید تا هر چه سریعتر حال جسمی شما بهبود یابد.

در نهایت

گروه بازرگانی بانی فرآورده های وزرا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *